Bez wątpienia kupowanie przez internet jest najszybciej rosnącym trendem zakupowym na całym świecie. Pandemia COVID-19 i związane z nią obostrzenia jeszcze bardziej przyspieszyły zmianę nawyków zakupowych, również w naszym kraju. Galerie handlowe i niektóre sklepy miesiącami były zamknięte dla klientów, a samo wychodzenie z domu niepotrzebnie eksponowało na wirusa. Jednak na tym nie kończą się zalety kupowania w sieci. Dlaczego jeszcze warto szukać ofert w internecie?
Po pierwsze – bo jest wygodniej!
Kupowanie w internecie jest po prostu bardzo wygodne! Wyobraź sobie, że szukasz pomysłu na prezent. Zamiast pokonywać kilometry, chodząc od sklepu do sklepu i od galerii do galerii, możesz wygodnie przeglądać dostępne produkty z zacisza własnego domu. Nawet jeśli jeszcze nie sprecyzowałeś, co dokładnie chciałbyś kupić, to w sieci znajdziesz mnóstwo pomysłów, promocji czy ofert przygotowanych specjalnie z myślą o nadchodzących wydarzeniach (walentynkach, dniu kobiet, dniu ojca, itd.). Świetne pomysły znajdziesz m.in. w sklepie tanie zakupy, którego oferta zaskoczy Cię ciekawymi rozwiązaniami w świetnych cenach. Po złożeniu zamówienia, kurier przyniesie wszystko wprost pod Twoje drzwi lub do najbliższego paczkomatu. Wygodniej i prościej się już nie da!
Po drugie – jest taniej!
Nie oszukujmy się – za takie same produkty sprzedawane w sklepach internetowych, zapłacisz po prostu mniej, niż na zakupach stacjonarnych. Różnica wynika nie tylko z efektu skali (zwykle duże sklepy w sieci zamawiają i sprzedają znacznie większe ilości produktów), ale również wiąże się z niższymi kosztami przygotowania każdego produktu do sprzedaży – odpadają opłaty za wynajęcie sklepu czy wynagrodzenia pracowników do jego obsługi. Dlatego, jeśli chcesz zaoszczędzić i nie musisz mieć produktu „na teraz”, to właśnie kupno przez internet będzie najlepszym wyjściem.
Po trzecie – zyskujesz specjalne uprawnienia
Kupując przez internet, zyskujesz prawo do zwrotu produktu w ciągu 14 dni od jego otrzymania, bez podania przyczyny. Oczywiście musi być on w nienaruszonym stanie i w porozumieniu ze sprzedawcą (np. co do formy wysyłki), ale pozwala to poczuć się swobodniej, decydując się na zakupy. W przypadku sklepów stacjonarnych takich uprawnień konsument nie otrzymuje i ewentualny zwrot towaru czy wymiana na inny leży wyłącznie w gestii dobrej woli sprzedawcy (o ile w grę nie wchodzi uszkodzenie lub wada fabryczna). Warto więc kupować przez internet – to tańsze, wygodniejsze i daje Ci większą swobodę wyboru.