co jeść na śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia – tak przynajmniej twierdzi wiele osób. Co prawda dziś dietetycy coraz bardziej odchodzą od tej teorii, dlatego jeśli nie lubisz jeść z samego rana, nie musisz wcale tego robić, ale jeżeli lepiej funkcjonujesz, gdy jednak wrzucisz coś na ruszt, nie powinieneś z tego rezygnować. Zadbaj tylko o to, by twój poranny posiłek był jak najbardziej wartościowy i rzeczywiście dodał ci energii na pierwszą połowę dnia.

No to co jeść na śniadanie?

Oto kilka najlepszych propozycji. Najlepiej stosuj je zamiennie. Dzięki temu twoja dieta będzie lepiej zbilansowana i na pewno tak szybko się nią nie znudzisz. A jedzenie powinno sprawiać ci przyjemność. W przeciwnym wypadku szybko zainteresujesz się fast-foodami i innymi niezdrowymi produktami, które w twoim jadłospisie absolutnie nie powinny wystąpić.

Propozycja nr 1 to klasyczna jajecznica. Najsmaczniejsza byłaby oczywiście ta usmażona na boczku, ale z niego akurat powinieneś zrezygnować. Co prawda boczek sam w sobie nie jest jakimś złym czy szczególnie niezdrowym mięsem, jednak gdy zaczniesz go podgrzewać i stworzysz z niego chrupkie kawałeczki, możesz być pewien, że wydzielą się z niego liczne trujące związki, które potem błyskawicznie przedostaną się do twojego organizmu. Lepiej więc usmaż jajecznicę wyłącznie na tłuszczu.

Może to być np. masło klarowane, smalec albo oliwa z oliwek, ale jeśli sięgniesz po oliwę, uważaj, by jej nie przypalić, bo wtedy też wydzielą się z niej trujące związki (poznasz je po specyficznym, nieprzyjemnym zapachu). Do jajek dorzuć natomiast porcję świeżych warzyw. Możesz też ozdobić ją poszatkowanym szczypiorkiem lub uzupełnić przysmażoną cebulką, która zaostrzy jej smak. Tak naprawdę jajecznicy nie trzeba podawać z chlebem. Sama w sobie jest już na tyle sycącym i odżywczym posiłkiem, że powinna zaspokoić twój głód przynajmniej na kilka godzin. Białko w połączeniu z tłuszczem doskonale hamuje apetyt.

Pozostają w temacie jajek, płynnie przechodzimy do omletów. Ten rodzaj posiłku możesz przygotować zarówno na słono, jak i na słodko. Zaczniemy od wersji słonej. Rozbij trzy średniej wielkości jajka i oddziel białka od żółtek. Do białek dodaj szczyptę soli i ubij je na sztywną pianę, a następnie połącz z żółtkami i dwoma łyżkami razowej lub żytniej mąki. Dorzuć ulubione przyprawy. Mogą to być np.: pieprz, sól, oregano, bazylia, papryka słodka, papryka wędzona oraz ostre chilli, które podkręci twój metabolizm.

jajecznica

Teraz przygotuj dodatki. Pokrój w mniejsze kawałki jednego pomidora, kawałek czerwonej papryki, plaster żółtego sera oraz plaster chudej szynki. Możesz też poszatkować pół cebulki, którą przysmażysz w pierwszej kolejności. Teraz kolejno wrzucaj na rozgrzaną patelnię wszystkie warzywa i czekaj, aż się lekko obrobią, a następnie wlej do nich jajeczną masę i na sam koniec dorzuć ser oraz szynkę. Po upływie kilku minut omleta możesz przerzucić na drugą stronę, a gdy będzie już gotowy, wyłożyć go na talerz. Podobny posiłek przygotujesz w wersji słodkiej. Musisz tylko zastąpić w niej warzywa owocami (mrożonymi lub świeżymi).

A co jeść na śniadanie, jeżeli nie masz czasu na to, by przygotowywać je z samego rana?

owsianka

W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie klasyczna owsianka. Nie musisz wcale przygotowywać jej tuż przed planowaną konsumpcją. Spokojnie przyrządzisz ją wieczorem, a zjesz dopiero rano – taka owsianka może okazać się nawet lepsza, bo zyska całą noc na to, by się „przegryźć”. A jak ją wykonać? Najpierw umieść w miseczce ok. 60-70 g płatków owsianych, dodaj kilka pastylek słodzika lub inną substancję słodzącą i zalej to wszystko małą ilością wrzątku. Następnie dodaj łyżeczkę kakao, jedną miarkę odżywki białkowej i szczyptę cynamonu, który to wszystko świetnie doprawi. Jeżeli okaże się, że masa jest zbyt gęsta, możesz dodać trochę więcej wrzątku. Na sam koniec udekoruj owsiankę mrożonymi owocami i przykryj ją małym talerzykiem. Rano będzie gotowa do zjedzenia. Możesz też przełożyć ją do pojemnika i zabrać ze sobą do pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here