ćwiczenia na biceps siłownia

Należy mieć świadomość, że bicepsy nadal zaliczane są do zdecydowanie najczęściej trenowanych partii. Nie wszyscy mają jednak świadomość, jakie ćwiczenia będą najbardziej skuteczne. Ponadto osoby regularnie uczęszczające na siłownie nie zawsze wykonują poszczególne ćwiczenia poprawnie technicznie.

Ćwiczenia na biceps siłownia – fakty

Warto zdawać sobie sprawę, że nadal część mężczyzn informując o treningu mięśni ma na myśli tylko i wyłącznie bicepsy. Należy zaznaczyć, że przez lata było uznawane, że jest to prawdziwy męski symbol siły. Nikogo nie powinno zatem dziwić, że część panów, którzy zaczęli swoje treningi z ciężarami mierzyli postępy tylko i wyłącznie regularnie sprawdzając obwód swojego ramienia.

Panowie nie mieli bowiem świadomości, że bardzo duża liczba ćwiczeń górnej części pleców również angażuje bicepsy. Doskonałym przykładem może być trening kapturów. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że bardzo często łączone są właśnie te dwie grupy mięśniowe na jednej sesji treningowej. Osobom, które podejmą decyzję o rozłożeniu treningu tych partii na dwa dni rekomendowane jest zrobienie sobie przynajmniej 48 – godzinnej przerwy. W innym wypadku omawiana partia nie zdąży się zregenerować.

Podstawowe ćwiczenia na bicepsy

Warto mieć świadomość, że zdecydowanie najlepszym ćwiczeniem jest unoszenie przedramion trzymając sztangę w dłoniach. Koniecznie trzeba bowiem zaznaczyć, że we wspomnianym ćwiczeniu możliwe jest zastosowanie największych ciężarów.

Prawidłowa technika wykonania wspomnianego ćwiczenia

hantle na biceps

Należy złapać sztangę podchwytem trzymając jednocześnie dłonie na szerokości barków. Koniecznie trzeba pamiętać, aby ramiona jeszcze w początkowej fazie były wyprostowane. Sztanga powinna praktycznie opierać się o uda. Następnie trzymając zarówno proste plecy, jak i wciągnięte mięśnie brzucha należy unieść sztangę półkolistym ruchem do momentu, w którym przedramiona dotkną bicepsów. Nie można zapomnieć, aby przynajmniej na chwilę zatrzymać sztangę zanim przedramiona będą prostopadłe do podłoża. Dopiero później można opuścić ją do pozycji startowej.

Wskazówki techniczne

Rekomendowane jest przede wszystkim praktycznie zawsze trzymanie głowy w jednej linii z górną częścią pleców. Koniecznie należy mieć świadomość, że jakikolwiek skręt głowy w celu spojrzenia na pracujący biceps czy spojrzenie w dół na sztangę doprowadzą do dodatkowego napięcia mięśni szyi. Świetnym rozwiązaniem będzie doskonalenie swojej techniki przed lustrem.

Warto również pamiętać, że w momencie, gdy sztanga będzie maksymalnie w górze pięści powinny znajdować się naprzeciwko barków. W przypadku, gdy tak się nie stanie, oznacza to, że dana osoba poruszyła ramionami, a także podniosła albo cofnęła łokcie podczas wykonywania ćwiczenia.

Z kolei ramiona powinno trzymać się bardzo blisko ciała. Powinny być one praktycznie przyklejone do tułowia. Należy zdawać sobie sprawę, że jakiekolwiek wysunięcie ich ku przodowi może przyczynić się do wygięcia pleców. Z kolei odchylenie na boki spowoduje, że zarówno nadgarstki, jak i ramiona nie utrzymają się w jednej linii. Zwiększy to tym samym obciążenie ścięgien w nadgarstku.

ćwiczenia na biceps

Jedyną częścią ciała, która powinna poruszać się podczas tego ćwiczenia są przedramiona. Należy w tym celu unieść wspomnianą wcześniej sztangę na tyle wysoko, by górna część przedramion była w stanie dotknąć bicepsów.

Nadgarstki należy natomiast utrzymywać z linii prostej z przedramionami. W przypadku, gdyby nadgarstki przegrały ze sztangą, ścięgna będą niestety dodatkowo obciążone.

Sztangę trzeba złapać podchwytem, dłonie powinny znajdować się na szerokości barków. Zalecane jest także zaciśnięcie palców podczas podnoszenia sztangi. Oczywiście nie trzeba ściskać zbyt mocno, ponieważ dłonie zmęczą się wtedy zdecydowanie szybciej w porównaniu do bicepsów.

W momencie opuszczenie sztangi powinna ona praktycznie dotykać ud. Nie może oczywiście jednak na nich odpoczywać. Wpłynie to bowiem na zdecydowanie mniejszą pracę omawianych bicepsów. Nie można również blokować czy zginać kolan.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here