jak łączyć ćwiczenia na siłowni

Jak łączyć ćwiczenia na siłowni? Pytanie dotyczy bardzo wielowątkowego problemu, który – w zależności od podejścia, szkoły, czy grup technik – może być zgoła inaczej rozpatrywany. Warto na początku zastanowić się czy jest w ogóle sens, aby łączyć określone grupy ćwiczeń?

Zdecydowanie tak, pokazuje to wiele przykładów, opisanych w książkach czy artykułach. Okazuje się, że jednak łączenie wszystkich ćwiczeń w jedną grupę i wykonywanie ich podczas jednego dnia jest nieefektywne, znacznie obciąża organizm i może przyczyniać się do powstawania nieprzyjemnych dolegliwości i kontuzji, ograniczających możliwość wykonywania kolejnych treningów.

O tym jak łączyć ćwiczenia na siłowni powiedziano już wiele, istnieje wiele podejść i sposobów na ich odpowiednie dobieranie. Jednym ze sposobów na łączenie kilku ćwiczeń w jeden blok jest rozdzielenie wszystkich partii mięśniowych, a w zasadzie ćwiczenie tych partii, na oddzielne bloki. W jednym tygodniu powinniśmy wykonać przynajmniej jeden raz trening określonej partii mięśniowej. W zależności od naszego czasu, predyspozycji, chęci, zazwyczaj mówimy o dwóch, trzech bądź czterech dniach treningowych w jednym tygodniu.

ćwiczenia na siłowni

Partii mięśni mamy znacznie więcej, w związku z czym musimy – chcąc nie chcąc – łączyć je w bloki, ponieważ nie będziemy ćwiczyć bez przerwy przez cały tydzień. Jeśli zatem przyjmujemy, że nasz tydzień treningowy opiewa w trzy dni podczas których wykonujemy ćwiczenia, a cztery inne dni są dla nas czasem regeneracji, to możemy nieco bardziej zastanowić się nad tym, jak łączyć ćwiczenia na siłowni w logiczny blok, który da nam satysfakcję i dzięki któremu będziemy efektywnie wykonywać aktywność fizyczną. Tak jak wspomniano wyżej, sposobów na efektywne łączenie ćwiczeń jest niezwykle wiele, ale na potrzeby artykułu można przedstawić jeden ze sposobów kompletowania poszczególnych sposobów na wzmożenie aktywności mięśniowej w jeden blok ćwiczeniowy.

Można przyjąć, że trening zaczynamy w poniedziałek, w związku z czym możemy na ten dzień zaplanować konkretne przykłady ćwiczeń, które zaangażują odpowiednie partie naszego ciała do intensywnego wysiłku. W pierwszym dniu tygodnia możemy wykonać trening klatki piersiowej, który efektywnie zostanie przeprowadzony przy użyciu sztangi, ławek, wyciągów i innych akcesoriów dostępnych na siłowni. Po zakończonym treningu tej partii ciała, możemy przejść do ćwiczeń na barki. Jest to jeden z pomysłów jak łączyć ćwiczenia na siłowni – w jednym bloku dziennym ćwiczymy klatkę piersiową, barki, a po zakończonym ich treningu możemy wykonać kilka ćwiczeń na biceps.

Ten sposób polega na zmęczeniu najpierw największych partii mięśniowych i systematyczne przechodzenie do treningu tych mniejszych, które nie będą angażować już zmęczonych części. W innym dniu, czyli na przykład w środę, możemy dokonać treningu pleców, a po zakończonych ćwiczeniach, przejść do trenowania tricepsów. Na koniec warto wykonać krótki trening na brzuch, jeśli jeszcze czujemy się na siłach aby to zrobić. W trzydniowym treningu w tygodniu pozostaje nam jeszcze jeden dzień, w którym zmęczymy pozostałe, nie ruszane jak dotąd, partie naszego ciała. To dobry moment, aby wzmocnić mięśnie nóg.

talerze

Jak łączyć ćwiczenia na siłowni dotyczące dolnych partii ciała?

Najpierw zmęczmy mięśnie ud, pośladków, a później przejdźmy do ćwiczenia łydek i efektywnego rozciągania po-treningowego. Takie ułożenie pozwoli nam efektywnie wykorzystać potencjał naszego ciała, będziemy czuć się lepiej, zdrowiej i sprawniej. Wiemy już jak łączyć ćwiczenia na siłowni, ale nie wolno zapominać, że sposobów na ciekawe ich połączenie jest całkiem sporo. Jeśli znudzi nam się jedna z kombinacji, możemy stworzyć nową i przejść do efektywnego wykonywania ciekawych ćwiczeń na siłowni. Osoby, które chcą ćwiczyć cztery czy pięć razy w tygodniu mogą znacznie odmiennie zaplanować łączenie poszczególnych ćwiczeń, obejmujących trening konkretnych partii mięśniowych. Można powiedzieć, że panuje tutaj duża dowolność i wiele zależy od naszej kreatywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here