Eko Marketing

Eko Marketing to jeden z mniej popularnych sposobów promocji marki. Obecnie jednak jest coraz częściej wykorzystywany wraz z rosnącą popularnością zdrowego trybu życia czy trendu na bycie “eko”. Coraz więcej osób świadomie chroni nasze środowisko i dba o siebie. Osoby takie przychylniejszym okiem patrzą nie tylko na marki żywnościowe, ale też i na marki z innych branż np. finansowych czy transportowych. Pozytywny odbiór wśród takich osób pomoże nam z pewnością pozyskiwać wielu klientów i poprawić swój wizerunek. Czym zatem jest Eko Marketing, jakie korzyści niesie ze sobą, co możemy zrobić, aby nasza marka była eko? Szczegóły poniżej.

Czym jest Eko Marketing?

Eko Marketing to marketing, który opiera się na ekologii oraz dbaniu o środowisko i przyciąga osoby o podobnych poglądach do naszej marki. Pod pojęciem Eko Marketingu, kryje się wiele różnych sposobów promocji, które będą powiązane z dbałością o środowisko i planetę. Celem Eko Marketingu jest pozyskanie klientów — osób, które też dbają o środowisko. To właśnie wizerunek firmy dbającej o ekologię ma sprawiać, że osoby mające do wyboru kilka marek, wybiorą naszą — która realizuje społecznie pozytywną misję. Eko Marketing może przyjmować różne formy. Może być on stosowany kompleksowo — na każdej płaszczyźnie promocji naszej marki lub jako jeden z elementów promocji firmy. Ten rodzaj marketingu stosować może każda marka w dowolnej branży, gdyż dbanie o nasze środowisko jest ogólnie słuszne i pozytywne.

“Eko” w produktach i usługach — działanie marki

Pierwszym rodzajem Eko Marketingu jest stosowanie ekologicznych rozwiązań w naszych produktach i usługach. Jest to jeden z bardziej angażujących sposobów, gdyż musimy często zmienić swoje podejście biznesowe, produkcję towarów czy sposób działania naszych usług. Takie działanie daje jednak również wiele korzyści. Stosując Eko Marketing w naszych produktach i usługach, będziemy używali odpowiednich materiałów, ograniczali emisję szkodliwych substancji przy działalności naszej firmy czy stosowali odnawialne źródła energii. Pod Eko Marketingiem kryć się będzie zatem ogólna postawa naszej marki, która będzie proekologiczna. Wiele osób widząc, że nasza firma nie używa sztucznych barwników, szkodliwych substancji czy odzyskuje wodę deszczówkę, będzie po prostu pozytywnie ją kojarzyła. Wszystkie te elementy możemy reklamować oraz informować na różne sposoby odbiorców o naszym proekologicznym podejściu do biznesu. Może być to np. informacja na stronie www, posty w social mediach, informacje w newsletterach czy nadruki na produktach, informujące, że nasza marka działa ekologicznie.

Akcje “Eko” społeczne — bierz w nich udział!

Kolejnym doskonałym sposobem na Eko Marketing jest branie udziału w akcjach społecznych. Z pewnością takie działanie da duży rozgłos i pozwoli dotrzeć do bardzo wielu osób żyjących ekologicznie. Wśród nich z pewnością znajdziemy wielu przyszłych klientów. Osoby takie mając do wyboru anonimową firmę a naszą, wybiorą właśnie nas. Brać udział w różnych akcjach możemy np. poprzez sponsorowanie ich. Możemy również tworzyć własne akcje, np. przekazując 1 zł ze sprzedaży każdego produktu na ochronę środowiska itp. Możemy też angażować się i popierać inne akcje ekologiczne np. w social mediach. Istnieje wiele sposobów takiej promocji społecznej, a ograniczeniem jest tylko nasza kreatywność.

Zielona reklama

Eko Marketing możemy również wykorzystywać w tradycyjnej reklamie — stacjonarnej bądź internetowej. Zgodnie z prawdą możemy informować w niej o naszych staraniach i postawie ekologicznej. Możemy też umieszczać przykłady wyżej opisanych akcji społecznych, w których bierzemy udział. Wiele osób widząc naszą postawę, wybierze naszą markę. Będzie to spowodowane popieraniem społecznie słusznej inicjatywy, jaką jest ekologia – poprzez wybór naszej marki. Ekologia jest kojarzona niezwykle pozytywnie, a jeśli umieścimy jej akcenty w reklamie, pozytywnie będzie kojarzona i nasza marka. Jeśli działamy lokalnie lub mamy odpowiednio dużych budżet, możemy też wraz z ulotkami rozdawać sadzonki czy organizować eko eventy.

“Eko” dystrybucja produktów i usług

Bardzo ciekawym i stosunkowo prostym sposobem na Eko Marketing jest Eko Dystrybucja. W tym elemencie drzemie duży potencjał. Każda osoba musi zwrócić uwagę na ten element np. przy odpakowywaniu przesyłki czy otrzymywaniu towaru. Każda osoba otwierająca towar czy produkt z pewnością będzie dokładnie przyglądała się opakowaniu np. w poszukiwaniu paragonu, ulotek itp. zdecydowanie warto wykorzystać ten fakt i zadbać o eko dystrybucję. W takiej sytuacji możemy zamawiać papierowe opakowania z nadrukiem Eko. Możemy dołączać też do przesyłek krótkie ulotki z poradami jak dbać środowisko czy ciekawostkami na tematy przyrodnicze. Tak małe elementy sprawią, że odbiorca z pewnością zapamięta naszą markę pozytywnie.

Jakie ma korzyści?

Eko Marketing to wiele korzyści, profitów i plusów. Z pewnością pierwszym z nich kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Każda osoba zgodzi się, że promujemy pozytywny styl, który jest słusznie społecznie. Tak samo będzie również kojarzona nasza marka, o co trudno np. przy agresywnej reklamie internetowej, e-mail marketingu, czyli innych formach promocji. Dzięki Eko Marketingowi zyskamy też wielu nowych klientów, nie tracąc obecnych. Duża część odbiorców zainteresuje się naszą marką tylko dlatego, że sami preferują eko styl, a niektóre osoby po prostu wybiorą markę eko z wielu marek, które nie dbają o środowisko.

Sam Eko Marketing nie jest trudny do wykonania. Wybierając najprostsze sposoby takie jak odpowiednie opakowanie czy seria wpisów na blogu firmowym, możemy przyciągnąć wielu nowych klientów do naszej marki. Możemy wykorzystywać Eko Marketing jako główną strategię marketingową lub jako dodatkowe rozwiązania stopniowo testując ten nowy sposób promocji. Aby korzystać z Eko Marketingu, nie musimy posiadać dużych sum pieniędzy na promocję. Możemy też samodzielnie zmieniać krok po kroku naszą markę, aby była “eko” dokonując prostych codziennych wyborów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here